Älgjaktspremiär

Älgjakt, för många år sedan så betydde det att ryggsäcken i princip var packad ett tag i förväg för mig, spänningen var stor och förväntan var enorm. Nu är klockan 21:38 kvällen före jakten, ryggsäcken är definitivt inte packad, möjligen lite i tanken, jag vet liksom vad jag ska ha med mig och hur jag skall packa allt. Vi hade älgbön i kväll, alla dom gamla ansiktena var där, allt är sig likt, samma kommentarer och samma prat, inte mycket som förändras, men det är liksom tryggt på nått sätt, även om man kan bli lite trött.
Vi skall skjuta 5 vuxna och 5 kalvar, av dom vuxna så skall det vara 3 tjurar. Sannolikt så börjar vi "sör om träske", som traditionen bjuder och jag har inget emot det, har ett trevligt pass där det ofta ses älg och dessutom fälls älg, 18 på denna plats för mig och 30 totalt. Har vissa förhoppningar att det dyker upp någon i morgon också, kul om man åtminstone får se någon.
Vi skall samlas klockan fem i morgon bitti, så det kanske säkrast att jag taggar upp mig och förbereder lite, ska bli skönt att sitta och glo i skogen i morgon, behöver lite lugn, är alltför mycket på jobbet nu, känner mig rent av slut!
Har inte med säkerhet bestämt vilken knallpåk som skall med, men det blir nog den eleganta och vackra.
 
Kanske jag ändå blir lite sugen nu, tar och gör ett ryck och packar i ordning lite grejer så jag är lite klar när väckarklockan ringer klockan 02:50, Diana kommer nog att vara på min sida i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0